Udvalg skal se på fremtiden for fag indenfor medier og kommunikation

DMJX-direktør for uddannelse og viden, Trine Nielsen, udpeget til ekspertudvalg, som skal komme med anbefalinger om fremtiden for fagene inden for medier og kommunikation

Foto: Anders Hviid
af Dan Hansen d. 22.01.2018 i Historier

Hvordan matcher fagene inden for medier og kommunikation bedst fremtidens behov.

Det skal en nystiftet ekspertgruppe nu se på.

Gruppen er nedsat af Dansk Journalistforbund, som fra sin konfliktfond har bevilget 1 million kroner til ekspertgruppens arbejde.


Udvalgets fokus er digitalisering, automatisering og nye tendenser i fagene.

Ekspertudvalget skal arbejde uafhængigt af DJ’s politiske ledelse. Journalist, cand. scient. pol. Søren Schultz Jørgensen er ansat som konsulent for udvalget.

Tidligere chefredaktør ved Jysk Fynske Medier og kommende studievært på TV2 News, Troels Mylenberg, bliver formand for udvalget, der skal komme med anbefalinger om fremtiden for fagene inden for medier og kommunikation.

Udvalgets øvrige medlemmer er:

  • Trine Nielsen – direktør for uddannelse og viden, DMJX
  • Louise Roug – redaktør, Huffington Post
  • Claus Skytte – iværksætter, særlig viden i forhold til kunstig intelligens
  • Aske Kammer – adjunkt på IT-Universitetet, tidl. adjunkt i journalistik på SDU
  • Magnus Bjerg – digital projektleder, tv2.dk
  • Rasmus Ibfelt – kreativ direktør
  • Jannie Møller Hartley – lektor og studieleder i Journalistik på RUC
  • Anna Rørbæk - kommunikationschef i Børnefonden
  • Marchen Neel Gjertsen - politisk redaktør på Jyllands-Posten og formand for Folketingets Presseloge
Kategori:  Historier

Forfatter

Dan Hansen
Presseansvarlig på DMJX. Journalist med sidefag i dansk. Skriver om kommunikation, medier, journalistik og sprog. Har tidligere arbejdet med videnskabsformidling, livsstilsjournalistik og som bladredaktør.
Profil

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram